Hjälp & support

Gratis flytthjälp när ni beställer webbhotell hos Inleed! Klicka här för att läsa mer

Incidentrapport 2024-04-04

Kundinformation - 2024-04-06

Klockan 11:01 inkommer larm om loss till och från vårt nätverk. Tekniker påbörjar felsökning och härleder problemet till en av våra upstreams vilket kopplas ur några minuter efter att larmet rapporterats.

Klockan 11:14 ser vi att all trafik går nya vägar men att vissa problem fortfarande existerar i nätverket varpå fortsatt felsökning pågår.

Klockan 11:17 har problemet lokaliserats till en av våra core-switch som efter omkopplingen tappat kontakt. Tekniker skickas ut till plats för att felsöka.

Klockan 11:30 påbörjas omkoppling av switchen.

Klockan 11:40 är majoriteten av tjänsterna tillbaka.

Klockan 11:50 är alla tjänster tillbaka i drift med några få undantag.

Efter avrapporterat jobb pågår ett stort arbete att kontakta samtliga kunder som hört av sig. Felanmälan skickas till den upstream med problem vilket meddelar 23:18 den 5e april att problemet ska vara löst då vi även återigen aktiverar de i nätet.

Vi beklagar avbrottet som varit och de problem som uppkommit. Arbete med den felande enheten efter bortkopplingen av upstreamern har påbörjats och kommer fortgå tills vi vet exakt vad som orsakats.

När avbrott av den här karaktären sker blir vi väldigt snabbt överbelastade med samtal, chattar och mail. Vi försöker alltid så snabbt som möjligt att besvara kunder och är ledsen i det fall vi inte omgående kan svara när ni kontaktar oss. Den högsta prioriteten hos oss är att lösa problemet, varpå också några resurser direkt går åt till det.

Snabbaste uppdateringarna vid driftinformation finns på vår driftsida: https://inleeddrift.se.

I de fall man fortfarande har frågor är ni varmt välkommen att maila oss på support@inleed.se.

Beklagar återigen avbrottet som orsakats.

Med Vänliga Hälsningar Jens Olsson

Alla priser är exklusive 25% moms. Ändra till ink. moms